14-01-2009

WHAT'S THIS EMOTION? - poetae dictis

NOTA: Januari, van 01/01/2009 tot 13/01/2009

----------------------------------------------------------

01/01/2009: NEW YEAR’S DAY EDITION
Loos. Wat een vreemd woord, maar wat passend ook. Ledig, het is de moeite.
Ik stel voor, om niets meer te doen, dan wat ge al deed, alleszins evenveel,
misschien meer, en misschien beter, misschien ouder en misschien
liever. Misschien wat lozer, maar met evenveel leven als ervoor, evenveel.

02/01/2009:
Ik geloof niet in dingen die dingen betekenen, want ze bestaan nooit,
komen nooit uit. Ze betekenen niets voor mij, dan het feit er te zijn, eventueel
voor mij, al is dat dubieus. Twijfel is een nieuw stopwoordje, jammerlijk.
Misschien. Misschien niet. Dat weet ik niet. Of weet ik dat wel? Geen idee.

03/01/2009:
De meeste overspelingen, van monopolies tot woorden, van driften tot
pakweg zinnen -wat geef ik erom?-, die zijn al bezet, door pakweg iedereen.
Buiten dozen en voorbij horizons en verticalen –ook al liggen die vlakbij
en ook al zijn er geen grenzen getekend- is ons doel, daar ligt ons eind.

04/01/2009:
Perfect in het imperfecte, alsof de wereld op instorten staat, maar
de stukadoor staat al gereed, en er zijn genoeg steunbalken. Alsof ik
nog even niet moet denken, alsof ik, ik, nog even niet moet bestaan
zoals ik dat doe, alsof ik jullie nog even kan verafschuwen, oppervlakkig.

05/01/2009:
Hupsakee –mocht dat een bestaand woord zijn-, daar staat ge weer. Ik kan niet.
Mijn blik afweren, mijn gedachte verdringen, mijn bloedsdoorloop kan ik
niet manipuleren. Hoezeer ik het ook zou willen, maar integendelen:
ik wil het niet, noch wil niemand het. Gods gevoelens zijn geen gewone gift.

06/01/2009: EPIPHANY EDITION
Soms is schoonheid enkel een aanwezigheid, af en toe is de afwezigheid
ook de moeite. Van tijd tot tijd zijn door hemels creaturen geschapen
gelaatssculptuurkerven het waard om 10 kilometer tegen min 10 per uur
en aan dezelfde temperatuur te doortrappen, doortrapt als we zijn.

07/01/2009:
’t Is maar nog maar een kwestie van gevoelswaarde, en dewelke hechtbaar is,
zowel qua stoom, water of ijs, als passie, liefde en verliefdheid, of een beetje
verliefde. Het stroomt binnen in een wereld van alleen mij, een groep
zonder anderen, zelfs ik niet meer na een tijd. Een nul-groep of twee.

08/01/2009:
Ik zou er nog alles voor doen om erdoor te geraken, maar misschien
moet ik er gewoon proberen over te geraken. Alsof het een berg is, gemaakt
van massief diamant, en ik heb geen diamantslijper bij, nog een ladder.
Soms moet ge klimmen om te winnen, vechten om verder te blijven gaan.

09/01/2009:
Sommige dingen zijn minder glansrijk, zoals roest of koper in de regen,
minder geslaagd of meer kans op neerslag. Een neerdaling gebeurt altijd,
maar de kunst om die te ontwijken is veel specifieker dan eender welke.
Men behoort op te halen wat verspreid ligt en te verzamelen tot zichzelf.

10/01/2009:
Het regent nog niet, maar de wolken zitten hier alleszins niet ver vandaan.
Ik ben verkocht maar nog zonder contract, terwijl anderen zich verkopen,
niemand weet waarom. Echt niemand. Moodswings krijgen een regelmaat,
maar dat is eerder een polka of een tango van mijn gemoed. Echt niemand.

11/01/2009:
Als er nog iets meer dan het meest bestaat, vertel het mij dan, dan blijf ik weg.
Weg van daar. Redenen onbekend, en vast ook onteireikend.Waarom zou ik
mij nog inzetten, als niemand anders het doet? Mensen, ze zijn ook maar
pakweg hypocriete kuthoeren, om het een mooie beeldspraak mee te geven.

12/01/2009:
Talk is cheap, zo schijnt het maar steeds meer. A-lles is zo belachelijkerwijze
in het belachelijke getrokken, dat het belachelijk wordt. Of belangrijk,
geen idee welk woord past. Schrappen, alstublieft, als ge vindt dat het niet past.
Zieren, moeren, ballen, reten, zakken, iets; dat zijn dingen die niet passen.

13/01/2009: FINAL EDITION
Eigenlijk is dit wel immens, qua grote grootte en ruime ruimte, eigenlijk
kunnen wij alles wel aan, als wij willen, eigenlijk hoeft niets meer, maar toch…
Eigenlijk verandert er nooit iets, het blijft hetzelfde voor altijd, echt altijd,
maar er komt nog iets bij, of er breekt iets af, of er breekt iets. Er kunnen
altijd dingen breken, zoals een 5de wiel aan een wagen, maar dat maakt niet uit.

----------------------------------------------------------

Zo. Dat was het.

Geen opmerkingen: