16-03-2008

Ça se peut bien: Pervenire - Vigilare - Oportere

NOTA: Mei en juni represent.

MIJN VRIENDIN
Spelen met prismums, samenkaatsing van denkpatronen.
Nieuwe steden op een avond, ouderen weggeblazen als pluimvee.
Geruizend gedacht, verruimend idee wat beneden wordt verwacht.
Een inverse mentale stoornis toen toen toen toen toen plots!.
Sterk contrast aan vermogen en plezier en tactloos, dachtloos.
Als bespeelden geven we alles, we zingen alles, we storten ons kapot.
Waardig, wat een waarde, weerom weten we wat we willen.
Grave horden raren groeit op,
---geraakt en geheel geradbraakt,
------doch hulp en gratie van grote
---------grachten, vrijheid, heidendom,
------------ongeveer graag gedaan.
Zand, grind, hout, gras. GHROUHGARAH
Hoort, hoort, zie daar, een lobbige een onbedekte, kern van metaal.
Ons bestoken met kracht als mooi, mooite onbeschrijfbaar als hardste,
als hard water. Wat kwam, verdween, en het kwam terug,
beterrr, verrrderrr, lagerrr.
Met een lach, een haat, een revolt versus evolutie.
Accipit mihi, GRAHGHROARGHR, heeft mij bevallen.
Draagkasten van bevallingen, uitgesproken en sierlijk als uitschot.
U bent uitschot, kijk niet rechts, kijk niet links, kijk zelf.
De moord op de dood, de schreeuw om de lijdensweg, de generiek,
de energiek. Kostbaar als water scheen het, kostbaar water was ‘t.
Benijd de onbedekten, want zij die zo zijn vergeten te schijnen,
het lijken vervaagt in waarheid, tederheid is een grootte.
ééntweedrieviervijfzesééntweedrie; 1316 duizendsten genotnotnot.
Explosieve implositie, tentoonstelling van genie, gave, gelaat en geluid.
En als alles dan gezet en gedaan
en dan voltooiing en geruizend.
(08-10/05/2007)

GEZIETAFMAARVOORWA?!
kinda late, not meant to die
not meant to say this lie
have not smelt its entirity
not felt her ability
risen from the rice
given what’s a slice
beaten without ice
torn in the sun
cried in striking roots
set on a clock
timed of them god
strive to capture
try to make believe
ignored by brown and yellow
disgusted by black and white
lost in fields
giving fire to dusty fields
(10/05/2007)

Life of a kind of a child
FÓCÙS!
(11/05/2007)

Als wanneer uw leven iets wordt dat bijna onbestaande is, doch een immense impact bewerkt op uw stelsel van fantasie en denkwijze, of wanneer iets niet weg is, en ook niet wel is; toen kreeg ‘em kiekenvel, toen was ‘em bang, wanneer uw leven rent, loopt en gijzelf kunt niet volgen, gij wandelt op uw gemak, maar ‘t leven is alles dan, dan gemakkelijk, ‘t is verdorie, verdomme moeilijk en erg lang durend; zegt, geniet ervan, maar doe rustig aan, behalve als ge oud zijt, want dat is ‘t opeens nog maar kort, en dat is allemaal zo onvermijdelijk als snijdende rechten en punten in vlakken.
Druk draagt de dronken dageraad door mijn schouders
verdraagt de vermaakte wrijving versus mijn ogen
ontwaakt onzen onverlaat ook over mijn lach - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - (ongezien)
bereikt beider bevende borstbeen bij mijn koude
vermeelt vrije naasten met enkele achterdochten
dichten die door draden geduwd met mijn rijkte
bekeerd zijt gij die weet dat gij verkeerd zijt
beneveld blij en beschreven boeken in mijn hoofd
maar behoedt u zich voor eens ontwikkeld
de glim aan mijn radicaal gezien verstand
danku dierbaar
(12-15/05/2007)

Argh argh arghhhh
Oh, I wish I had kept my diarrhoea;
I mean, my diary, oh dear beloved, a letter to you-a.
It comes brief yet succesfull, as you’re lucky, I’m happy,
we have a lot of luck & smiles.
I wouldn’t dare to clash
with my other wouldn’t riot the birth of a dictator.
I will yawn you at good mornings and after mourning
we will do profession yawning.
I want this as a part of me
because I want to like how rude yet peaceful we are.
As a whole we can live the hard ways, tough ways
you are better than me.
(You are but an emotion in my face;
I can do better than make this right.)
(21/05/2007)

Het geslacht geslacht
Graag een inhoud met meters plezier,
33 of 25 eenheid twee missssschien vier.
Mengen over een landte van niets, niets, nikssszz!
Niets! laat sich overcheven, stof noch vloei.
Mmurmelend lachendt gietend in de choot
duldend schmuldend even schmeven.
Innnnnthennnnnnsssss, eccchhht.
Geleeffd, geschmeeft, hij heeft
het nochtans gezegd en gezien.

Ach, melancholie
Ach, analogie
Ach, nostallergie

Moest het niet zijn, probeert dan den anderen
gedacht idee bestaan verstond geleerd
vreemd en heet
warm en gek
mal of mooi
knap en absurd
absurd.
(21/05/2007)

La vie en pas contentant
Den besten man in den landen hier is ien die vindt, ik heb gelijk.
Il ose, il parvient à, il réussit! Enfinenfin, voilàvoici, l’enthousiasme.
Hun zijn gelukkig, wij zijn gelukkend gelukkig gelukkerig.
They’re lucky, their luck is unprecedented. Undetermined.
Ha ha, ha, genot, genietend, puur en goud, zilver, platanenbomen.
Felix est, fuit, felix sit, sit, sunt. Laetus, gaudius, contentus, audere.
Ik voel hem dezen avond, warmte en ziel, satijnen stemmen van hem.
Das stimmt, ich bin glücklig, aber wir sind. Wir, komisch, kosmisch.
Zeker, uhu, ze lachen er maar mee; onschuld en propere handen.
È veramente in via giusta, felice, rawr sono aperto per il sole, sì.
Ik denk dat toch, alsof een verhaal met een einde en een start.
‘T’em es goe biezig, mar hie voelt zich veul bieter dan dat’t’em zeet.
Het den een lach, verdween het de glim, behoudde een het - ‘daan.
(23/05/2007)

Yeah, I’m lu-hucky
Ik word angst en bang als ik u zie - ik zie u als ik angst en bang word.
Niet dat u zo speciaal bent, nee, vooral niet, verzekers niet, eerder.
Ik krijg geen kriebels in mijn buik - ik ben niet vol gevoelens voor u.
Ik kan u niet aanzien, echt nooit, want u bent niet zoals verwacht.

Ik ga ontzettend, uitstekend graag bij u - doch liever andersom.
Vandaag is geen andersomdag, u bent niet niet niet suprême.
Morgen is een redding, alsof gisteren er teveel aan was, te veel.
Ik ben hier niet, ik ben hier wel, ik verander bepaald van plaats.

Onze energie bestaat niet - een fabel zoals ons wedervermogen.
U krijgt van mij een kroon, voor uw weldaad en uw wel zijn, zijn.
Was dit een land en was u koningin, ik was met vlugte vluchteling.
Maar was ik een land en u was een stad, u was zeker onafhankelijk.

Trots is een element voor mij - u ziet meer vuur dan water en aard.
Wat ik zie is een imaginair beeld, een vol stormen uit het innerlijk.
U ziet mij niet, u ziet mij niet, u ziet mij niet, u ziet mij echt niet.
Ik vind dat jammerlijk, evenwel vind ik het geestig en ongevoelig.

Alsof u mijn hart rukte uit mijner borst - welke stevig gebouwd is.
Gelijk u in mijn gezicht spuwde zonder één serviette te hebben.
Ik dacht dat ik stierf, maar het was het gevoel van leven, ik leefde.
Udenkt te veel, nog bent u te dom voor mij te zien in uw memoires.

Op mijn stervensbank zal ik u zien - oud en lelijk, maar wie anders.
Ik zal niets zeggen, want ik ben gestorven aan uw aanwezigheid.
Uw aanblik, eens zo verblindend en schoonheidsdefiniërend, ach.
Eens zo verschroeiend en willekeurig, en uw ideeën een revolutie.

Was ik niet dood en was ik een land, u was wat ik wilde - weg.
Want landen zijn onsterfelijk en u als mens bent al gestorven.
(03/06/2007)

8 uur slapen, 15 uur lachen en 1 uur met eten
Hij ziet geen muren, geen bewakers, geen grenzen
hij ziet naar believen de wensen over mensen
zijn independentie van hemzelf.
Een ziel, een geest, een spook en een verstand
een lijf, een beest en een kracht apart
volledig van elkander weg.
Hij verfraait zijn gevolgen met zijn absolute macht
niet verwonderlijk, dientengevolge dus
opdat zodoende consequeert.
Alles wordt opgenomen in een klein web van kennis
scheiding van de elite, hemzelve te schuld
schuldig, zo meldt de rechter.
De gratie die hij geeft en hem wordt geschonken
zo klein, maar denkelijk ook zo extern
zijn verstand vergeten.
Alles behalve zijn gevoel, gebleken was onnodig
gevoelens voor een gewone mens
hij voelt geen mens.
Hij zit tussen muren, midden in de massa hier en daar
hij zit niet meer, want hij is gebroken
vanbuiten.
(04/06/2007)

De vertrokkene
Haar weelde en vrijmetselarij,
haar contouren, als gemetseld door vrijen en mensen,
braken met haar parten, gedaan.
Ach, tien minuten in een minutendom der menselijkheid
weer niets, niets dan materie.
Serieuze denken vanuit haar lichaam, haar werk, ze dacht
even niet aan haar ondergang.
Ze voelde dat ze ging verliezen, drie tegen één was ‘t
en zij stond met drie, verloor.
Kapot, gebroken, failliet,
DRIE TEGEN EEEEEEEEEEEEEEEEEEEN.
en ‘t was vals
valselijk.
(06/06/2007)

Plenus vitae
1; 2; 3; 4-vier
hartje van papier
en als mijn hart niet bij jou past
zet het in een glazen kast
en stop alsjeblieft met tellen.

Past op, broeder Jacques, ge slaapt nog,
welteverstaan begrijpelijk
om 2-twee keer 3-drie uur ‘s nachts,
BIM BAM BOM BIM BAM BOM

Gentille alouette, comment vas-tu?
On te plumera? Mais taisez-vous!
Pour qu’on puisse te tuer gentillement,
et te plumer la tête, cou et dos.

Als een wonder, ik zag daar 2-twee beren
en dat kon niet, want beren
die lusten niet graag brood,
die smeren mensenvlees.

Witte zwanen en zwarte eenden,
hebt ge goesting om Engeland te zien?
Eh! Maar zot, Engeland is gesloten,
en ik ben mijne sleutel kwijt,
of hij is kapot.
Zwarte eenden drijven in het water;
Fldrldrrfldrldrr, fldrldrrfldrldrr
en ze bleven zwemmen, eindeloos,
tot aan den oever.

In zulk een miniem stationeke,
heel vroeg, maar al wel 7-zeven wagens
7-zeven op een rij, da’s het dubbel.
En ik was blij te zien, zo blij
ne machinist zien draaien.

Ons gekikkers, wulle zijn
vreed aardig veur te bezien.
Och God, kwak zenne, oh kwak
kwak… kwa… k… etc.

Zeg, kent u toevallig éne Muzelman?
Moezelman? Mosselman?
Zeg, kent u hem?

Klein kleutertje, kleurtje, petit couleur.
Blijft van de gazon, al de kleur weg.
En met de gazon ook uw vrijheid,
mijn beste, kleine en schone.
En op ne grote champignon,
zit ne kleine champion.
Pinnemuts, Mutspinne bouter.
Destroy the paddestoel met witte stippen.

Ik ken de Mosselman niet! En
ik woon nochtans in Scheveningen,
maar wel in sector 2-twee.
Ik wil samen de Mosselman kennen.

Oeioeioei! Het regent, en
jouw panneke wordt nat!
Mijn boerin, jij valt beter
met jouw gat in de boter.
Meisjes met klompen, jongens en hout.
en 2-twee emmers, door mijn, mijn straat.
De koning door de ras ras ras,
door de erk erk erk,
maar vooral door de oort oort oort, hoort!
2-twee regens, naar buiten links ende rechts.
Uw voeten in de ras, en in de klodder!
Houd dan uwe frak maar spat-nat.
Mijne schat.

Kende gij de 7-zeven, de zevensprong?
Ik ken hem, en ik dans toevallig superieur!
1; 2; 3; 4; 5; 6; 7-zevenn-nnnn-nnnn…
(11-12/06/07)

Gaan we buiten spelen?
Er was eens een kassei
steen. Ze was een beetje al
leen. Haar vriendje was er
niet. Want ze had er eigenlijk
geen. Of hij was een blok aan haar
been.

Ik had haar niet graag ge
weest. Hopelijk dat ze dit niet
leest. Ze was nogal ont
daan. Wachtend op haar
geest. Ze ziet wat ze eigenlijk
vreest.
(24/06/2007)

De limieten vormen een grens
Scusa, dove devo vedere?
Non ho veduto mai!
Peccato, dice.
Trova questa strade della via,
alla vita e la prenda.
Pronto pronto!
Presto!
Sono assolutamente bravo
ma non lo avete saputo, no.`
(24/06/2007)

Que dis-tu?
Ik zou niet meer kunnen rusten,
ik kan niet meer stilstaan;
of bewegen kan ik niet,
u staat erg in de weg voor mij.
Ik wil ermee stoppen, doelloos,
ik wil u zien en voelen;
ik wil u graag zien,
maar daarvoor staat u in de weg.
Ik loop nu nog steeds naast u,
ik wil bij u gaan;
gaat u mee met mij,
wordt u verleid door mijn kunst?

the extinction
of an existion

your existence
(25/06/2007)

Geen opmerkingen: